TELEPORADY W FAMILIA MED – PORADNIE POZ
- Teleporady są udzielane w celu zminimalizowania narażenia na zakażenie w godzinach umowy z NFZ.
- Teleporad w ośrodkach zdrowia należących do FAMILIA MED
w Przyszowicach ul. Polna 30C, Paniówkach ul. Zwycięstwa 44
i w Chudowie ul. Szkolna 54 udzielają: lekarze,pielęgniarki i położna. - lekarze teleporad udzielają po wcześniejszej rejestracji na ustaloną godzinę pod wskazanym przez personel z rejestracji numerem telefonu.
- Po wstępnej weryfikacji, zebraniu wywiadu epidemiologicznego,
wypełnieniu ankiety, personel rejestrujący pacjenta, ustala wizytę osobistą lub kieruje na teleporadę. - W przypadku braku możliwości skontaktowania się z lekarzem w określonej godzinie, personel informuje pacjenta o zaistniałej sytuacji
i ustala nową godzinę.
Nr telefonów:
Przyszowice:
rejestracja 32-235-72-20 z możliwością stacjonarnego połączenia z
gabinetami lekarskimi
lek. chorób wewnętrznych Barbara Garus 691 132 343 -na ustaloną
godzinę w rejestracji przychodni
lek. chorób wewnętrznych Hanna Misztal 693 160 62 – na ustaloną
godzinę w rejestracji przychodni
lek. pediatra Maria Brosz 693 160 620 – na ustaloną godzinę w
rejestracji przychodni
lek. pediatra Małgorzata Olejnik Tchórzewska 693 160 620 – na ustaloną
godzinę w rejestracji przychodni
pielęgniarka środowiskowa Iwona Jokiel – 783 290 013
położna środowiskowa – Jolanta Otrząsek 783 146 310
adres e-mail na zapotrzebowanie na stale zażywane leki:
recepty@familia-med.com.pl
Paniówki
rejestracja – 32-238-68-50
pielęgniarka środowiskowa Teresa Gaura – 783 129 406
lek. chorób wewnętrznych Stefan Głosz – 667 883 774 – na ustaloną
godzinę w rejestracji przychodni
lek. pediatra Maria Brosz – 667 883 774 – na ustaloną godzinę w
rejestracji przychodni
adres e-mail na zapotrzebowanie na stale zażywane leki:
pindur@familia-med.com.pl
Chudów
rejestracja – 32-235-79-43
pielęgniarka środowiskowa Anna Pindur – 691 485 456
lek. chorób wewnętrznych Stefan Głosz – 667 883 778 – na ustaloną
godzinę w rejestracji przychodni
lek. pediatra Maria Brosz – 667 883 778 – na ustaloną godzinę w
rejestracji przychodni
adres e-mail na zapotrzebowanie na stale zażywane leki:
franik@familia-med.com.pl
INSTRUKCJE
- Instrukcja o sposobie realizacji e-recepty:
Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod do realizacji recepty. Podczas realizacji recepty w aptece, podaje kod wraz z numerem PESEL.
W przypadku otrzymania recepty na określony czas np. leki, które stale zażywa, kolejne leki z tej recepty mogą być kupowane tylko w aptece, w której kupił pierwsze opakowanie leku. Pacjent może kupować kolejne opakowania leku po podaniu czterocyfrowego kodu do realizacji recepty, który otrzymał podczas pierwszej wizyty w przychodni.
- Instrukcja o sposobie realizacji e-skierowania:
Pacjent podczas rejestracji w wybranej przez siebie poradni podaje kod, który otrzymał od lekarza wystawiającego skierowanie, oraz PESEL. W przypadku jednostek medycznych, które nie korzystają jeszcze z systemu e-skierowań, pacjent podaje dane zgodnie z prośbą osoby rejestrującej.
- Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne:
Aby otrzymać zapotrzebowanie na wyroby medyczne pacjent kontaktuje się z rejestracją przychodni. Następnie lekarz weryfikuje zapotrzebowanie i wystawia wniosek na zaopatrzenie w wyroby medyczne , następnie pacjent otrzymuje kod SMS-em lub, jeśli nie posiada telefonu komórkowego wydruk w formie papierowej. Z kodem
i PESEL-em należy się udać do apteki lub punktu, który realizuje zapotrzebowania na wyroby medyczne.
- Instrukcja o sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych:
– Skierowanie do laboratorium w trakcie teleporady:
W trakcie teleporady lekarz z pacjentem ustala laboratorium i dzień pobierania materiału do badań, wystawia skierowanie w systemie i do rejestracji przekazuje formę papierową, którą pacjent odbiera w dniu pobierania materiału do badań, i z którym pacjent udaje się do punktu pobrań lub do właściwego laboratorium.
– Skierowanie na badanie obrazowe RTG i USG w trakcie teleporady:
W trakcie teleporady lekarz wystawia w systemie elektronicznym skierowanie, a wydruk w formie papierowej przekazuje do rejestracji, skąd pacjent je odbiera i udaje się do punktów RTG i USG, z którymi FAMILIA MED ma umowę w celu wykonania badania.
- Instrukcja o możliwości założenia przez pacjenta Internetowego Konta Pacjenta
Aby korzystać z Internetowego Konta Pacjenta, pacjent powinien dokonać rejestracji na stronie:
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
Do logowania potrzebny będzie profil zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód). Można też zalogować się przez bank PKO BP, jeśli posiada się konto internetowe iPKO lub Inteligo.